Pagini

joi, 2 iunie 2011

Activitati de matematica (2-3 ani)

Mai intai am desenat niste figuri geometrice de diferite marimi. Le-am printat pe foi colorate (rosii, galbene, albastre si verzi), pe care l-am plastifiat. Am decupat figurile dupa contur si i le-am dat Copilei, sa se joace cu ele si sa le studieze pe toate partile.
Am grupat figurile dupa culori (cele rosii intr-un loc, cele galbene in altul etc.). I le-am prezentat pe fiecare si apoi le-am impartit dupa forma: fiecare figura geometrica la grupul ei.
Ne-am reintors la cerc si l-am studiat mai bine. L-am numit. Am rugat-o pe Copila sa aleaga din multimea figurilor doar pe acelea care au forma de cerc. Ne-am uitat prin carticele si reviste si am gasit o gramada de obiecte in forma de cerc: mingea, ochii ursuletului, mijlocul unei flori etc. Treaba asta cu cercurile s-a lungit pe parcursul catorva zile. Le-am grupat pe culori, le-am comparat, le-am ordonat crescator si descrescator. Am numarat cercurile galbene sau cercurile mici.
Ne-am amuzat realizand diverse imagini din toate figurile geometrice sau numai din una singura (stiti ce ursulet nostim puteti realiza din cercuri? :) )
Una peste alta, tot jucandu-ne, am invatat (sau ne-am reamintit) despre: numar, marime, culoare, forma, comparare (si, implicit, grupare), ordonare. Ne-am distrat si nu cred ca cineva s-a simtit fortat. Am mers in ritmul Copilei, ne-am oprit sau am schimbat jocul atunci cand a vrut ea. Am simtit nevoia sa scriu despre asta pentru ca, iata, cu niste bucatele de hartie colorata, aveti si un joc nou si posibilitatea sa ii vorbiti copilului despre o multime de lucruri.
Si, ca sa fie si mai amuzant, daca aveti si copii mai mari, puteti sa ii implicati in jocul vostru, printand/desenand figurile pe hartie alba si rugandu-i pe acestia sa le coloreze. Iar in timp ce lucrati cu cei mici, fratii mai mari pot avea propria activitate: pe o foaie de hartie, desenati aceeasi figura geometrica de mai multe ori. Rugati-i sa completeze cu elemente suplimentare, pentru a obtine diverse imagini (de ex., din cerc se poate obtine un soare, o roata de bicicleta etc., in functie de imaginatia fiecaruia).

4 comentarii:

Simona spunea...

Foarte misto - usor de facut si foarte entertaining... Am observat ca odata ce prind ideea, notiunea de multime ii tine ocupati pe cei mici multa vreme, noi facem jocuri de genul asta si in alte conditii, cand de exemplu trebuie sa asteptam undeva, cautam forme, numere si culori peste tot si ne distram cu ele. Mi se pare extrem de educativ, ori copilul percepe doar joaca, nu si educatia din spatele ei, asa ca totul e nefortat :-)
Bravo!

soare de martie spunea...

Cum spuneai si tu de partea cu asteptatul, sunt asa multe jocuri spontane (asa le zic eu, nu e un termen oficial :) ), care ne sunt sugerate chiar de mediul inconjurator! Daca stii sa privesti, cred ca orice pe lumea asta poate fi un joc. Chiar si job-ul :).
Si cine sa-i invete pe copiii nostri sa se joace daca nu noi? :)

Aurelia spunea...

Eu recunosc ca nu m-am ocupat strict de formele geometrice decat prin prisma activitatilor din caiet, dar saptamana aceasta am avut supriza ca Flavia sa realizeze ceva incredibil (fara a-i sugera, fara a-i spune fa asta sau cealalta), pur si simplu de la ea: a desenat un "oras patrat" (denumirea ii apartine exclusiv), in care chiar si soarele este patrat... bine, a retinut ca soarele este rotund, dar a facut un exercitiu de imaginatie putin fortat si totusi, inedit!

soare de martie spunea...

Aurelia, eu ti-am mai spus ca Flavia este un copil cu o imaginatie si un simt al culorilor deosebite! Daca mai adaugam si atentia pe care o are fata de mediul inconjurator, nu stiu daca ar trebui sa te mai mire creatiile ei :).